linneasmom

Alla inlägg den 12 februari 2016

Av Jenny - 12 februari 2016 08:42

Vägen till lycka för mig är att släppa det gamla, släppa allt det tråkiga. 

Att gå runt och vara rädd eller grubbla gör inte någon nytta. Det leder till sorg och dåligt humör. Det är väldigt onödigt för då missar man så himla mycket gott och roligt som finns i livet. 


För ett tag sedan så tog jag ett beslut kring mitt liv. Jag pratade en gång om allt det tråkiga, förklarade mina känslor, vad jag fått uppleva. Sedan släppa det, släppa alla rädslor för att det ska hända igen. Släppa spärrarna som hindrar mig från att gå vidare. 


Ni som känner att ert förflutna påverkar erat liv i nuet, jag rekommenderar er att prata om det en gång och sedan släppa det. Prata inte om det mer, glöm inte det som hänt men acceptera det som hänt och det är inget man kan göra för att ändra det som hänt eller det man fått uppleva. 

Man kan påverka det genom att acceptera det och gå vidare med sitt egna liv. 

Stängs en dörr så öppnas en annan. Livet är långt, det tar inte slut för att man möter en tuff motgång. Kämpa vidare.


Jag lyckades med detta till slut, det tog lång tid för mig att komma till acceptans men nu har jag kommit dit och jag är så lycklig, jag mår så bra. ÄLtandet, grubblandet, tankarna. Allt har blivit så annorlunda idag från hur det var innan. 


Idag lever jag för mina barn och min familj. Ibland träffar jag vänner, inte jätte ofta men ibland. 

Av Jenny - 12 februari 2016 08:34

När Linnea var liten tog hon nappen utan större problem, hon hade den inom en månad. 

Och lilla Sofie är nu två månader gammal och vill inte ha nappen. Inte ens när hon är ledsen eller trött. Hon tar till tummen istället.


Det skiljer sig en del från barn till barn...

Fördel med napp är att den ger tröst. 

Tummen tar hon inte till när hon är ledsen så på så vis önskar jag hon hade tagit nappen.

Samtidigt är det skönt för tummen kan man inte tappa bort som en napp och då blir det inget ledset för att nappen blivit borttappad.


Samtidigt så kan man inte ta tummen ifrån dem, nappen kan man ta bort när det är dags att sluta med den. Tummen kan vi inte påverka så mycket när den tiden kommer. 

Sen när hon har overallen på sig kan hon vara extra ledsen för hon kommer inte åt tummen eller handen på samma vis som om man är hemma, vilket gör det är tråkigt att åka vagn om man har liggdelen och inte kan se omgivningen. 


Det finns fördelar och nackdelar med allt. Jag ser det positiva med det mesta i min vardag nu för tiden. Istället för att se det jobbiga, tråkiga och lessna så ser jag det fina, roliga, glada och allt annat gott i mitt liv. 


Så att Linnea hade napp var hennes grej. Att sofie inte vill ha napp ja, jag kan inte tvinga henne till det. Vill hon hellre suga på fingrarna och tummen så klart så får hon det. När tiden kommer att få henne att sluta så blir det den dagens tankar om hur. 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


ung mamma , har en dotter som heter Linnea.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards