linneasmom

Alla inlägg under mars 2016

Av Jenny - 31 mars 2016 16:50

Huset vi tittade på som var näst intill perfekt för oss gick upp i budgivningen till det priset jag gissade på och det tyckte jag inte var värt för det huset med tanke på besiktnings protokollet, tvungen åtgärda ett och annat innan nästa vinter .


Så husjakten för oss fortsätter, enligt mäklare är det på tal om ett annat hus här i området snart så återstår att se.

Lite spännande är det ju att leta hus, dock har vi rätt många krav på huset. Men efter denna budgivningen så har vi väl insett att vi kan köpa ett billigare hus och göra vid det lite själva. Varför betala en extra miljon för att få allt färdigt? Känns som rätt mycket pengar liksom.


Samtidigt är det rätt skönt att slippa renovera och allt sådant när man har småbarn som oss, vill ju ha tiden med barnen istället för att renovera, sen samtidigt kanske Linnea tycker det är kul att hjälpa till. Vet man ju aldrig.


Hur som helst husjakten fortsätter en annan dag :)


Vi komer ju inte undan att det hade varit skönt att slippa bo på tredje våningen, inte det lättaste att storhandla med kidsen om man säger så. Få upp alla varor. 

Så inhandlat en bärsjal i hopp om att det funkar för lillan, hon älskar ju bärselen men den är rätt stor och klumpig.


Köpte bärsjalen främst inför vår kommande resa, lättare att packa med sig en sjal än en sele. Men funkar inte sjalen så kommer jag ha selen på mig när vi reser så slipper jag packa ner den. Lillan trivs ju så bra i selen :)


På tal om kommande resan. Är ju tre pass som måste fixas inför denna resan, ryktas om att det tar lång tid innan man får passen. Så har hämtat hem papper för att skriva under så får jag ta med kidsen till polisen och ansöka om pass åt dem. Trist om man glömmer ansöka om passen i tid då resan redan är betald och allt. Den resan vill ingen av oss missa ju. 


Annars händer det inte så mycket mer än att lillan utvecklas och växer som bara den :)

Går hemma med barnen och tar hand om dem så dem mår bra.

Barnen är viktigast, känns motigt ibland för mig. Barnen kommer främst.

Av Jenny - 29 mars 2016 09:54

Då vi letat hus ett rätt bra tag och varit på några husvisningar senaste halvåret så börjar det bli rätt spännande nu.


Vi har varit och tittat på ett jätte fint hus, bara flytta in i princip.

Innan har vi tittat på hus med behov av renovering men känns lite jobbigt med sådant projekt när man har småbarn. 

Därför hade de varit skönt att hitta ett hus med alla våra krav som är hyfsat nyrenoverat.


Så nu har vi hittat ett hus som uppfyller alla våra krav. Jätte fint, mysigt. Har även extra finesser som inte stod med på våra "krav". 


Så nu är det att tala med besiktningsman och följa budgivning så får vi se. Budgivning startar redan i eftermiddag så detta blir spännande.


En sak som är akut att åtgärda på huset enligt besiktnings protokollet så får se vad som händer. 

Hela familjen hoppas på detta.


Nära skolan, fint kök, kontor till sambons företag, sovrummen nära varann. Fin trädgård. Fina tapeter i hela huset. Älskade det...

Men jag är realist, förstår budgivningen kan gå rätt högt då det var så fint och passande för många familjer. Och på visningen var det fullt med folk, visste vissa stunder inte vilket håll jag skulle gå till.

Av Jenny - 24 mars 2016 07:51

Nu när vi har två fina döttrar så har vi bestämt oss för att vi inte vill ha fler barn. Vi vill ha ork och tid till båda barnen och alla deras framtida aktiviteter med skola, vänner och fritid. 

Även för jag inte är gjord för att föda barn så har vi kommit överens om att vi inte ska ha fler barn. 

Vissa kvinnor har ju lättare för att föda än andra, jag har haft väldigt svåra och jobbiga och väldigt långa förlossningar.


Nu på tal om alla olika preventivmedel som finns på marknaden för kvinnan. Alla passar olika, jag valde denna gång p-spruta för jag är inte för ung och det är enkelt och smidigt. Inget man glömmer man ska ta som p-piller. Jag var mästare på att glömma ta den där lilla tabletten förr så de passade inte mig. 


Jag har även haft spiral, det gör ont att sätta in den, gör ont ett par timmar efteråt . Sen att ta ut den går fort och känns knappt. Men tyckte inte det var något jag ville ha denna gång.


Sen finns det ju även p-stav, men det har jag inte någon bra erfarenhet av då jag känt folk som blivit gravida med den så då valde jag bort denne.


Sen kom det på tal om sterilisering, jag är inte för ung för det men 70% av de kvinnor som gör det i min ålder kommer till att ångra sig längre fram i livet och det var inget jag ville riskera. 


Med P-sprutor kan det ta up till 1½ år innan man kan bli gravid igen efter man tagit sista sprutan. Så om jag nu skulle ångra mig och önska ett till barn längre fram i framtiden så är det inte omöjligt.


Det skiljer ändå 6 år på mina döttrar idag, jag kan omöjligt veta hur jag känner om fem år, vill jag ha ett till barn då? Eller är det bra med dessa två fina underbara tjejer jag fått. 

Det känns rätt bra med två barn. 


Och för att erkänna så har jag lätt för att bli rastlös om jag bara går hemma så att vara mammaledig är ärligt talat ingen dans på rosor för just mig.

Även detta är olika för olika kvinnor. 

Av Jenny - 9 mars 2016 17:17

Början av träningen, testade gymet som sambon tränat på så jag drog helt enkelt med honom. Sa till honom att han ska träna och efteråt var det väldigt uppskattat :)


Jag tränade bara cirka 30 min till att börja med då allt var nytt för mig. Fick en snabab visning över hur maskinerna funkade så jag hade något att börja på. Körde mest benen idag faktiskt. Lite på axlarna men kändes mest i benen då den maskinen var en jag kände igen sen förut :) 


Jag funkar väl så att jag vill veta hur de fungerar för att känna mig säker och trygg i att jag gör rätt så ingen skada sker på mig eller maskinen. 


Sedan på eftermiddagen så blev det en tur till stan med hela familjen. Tog en sväng till biblioteket så Linnea fick spela lite spel, rita och låna nya böcker. Ska börja läsa en bok med olika kapitel, blev faktiskt ronja rövardotter denna gång. Så istället för att läsa en bok varje kväll så blir det läsa något kapitel vid läggning istället för en hel bok. 

Lärorikt för Linnea då man får läsa fortsättningen nästa dag och nästa dag igen :)

Bara varit massa bus och lek på eftermiddagen med stora tösen :)

Av Jenny - 9 mars 2016 08:04

Idag är lilla snäckan tre månader vilket innebär att det gått tre månader sen förlossningen. Vilket i sig innebär att det är fritt fram att börja träna igen :)


Får börja lite lugnt då jag inte tränat på nästan ett år nu, speciellt med magmusklerna får jag ta det lugnt med då de musklerna tar lite längre tid för sig att återställa sig efter en graviditet. De säger att tränar man magmusklerna för tidigt efter en gravdititet så formas de fel, man bygger dem så de växer åt fel håll och det ser inte snyggt ut.


Igår började jag med att promenera igen. Var ute och gick med vagnen i nästan tre timmar, tog en timme på stan men resterande var promenerande runt och sen hämtade jag stora tjejen på skolan när hon slutade :)


Lilla Sofie har fått sina vaccinationer nu och hade en jobbig dag men mår mycket bättre nu :)


Älskar livet med min familj.


Linnea hade sin brottning igår, hon är så stark i sina armar och tycker det är så kul att springa runt med den gruppen :)


Underbar lycka :D

Av Jenny - 6 mars 2016 11:15

Igår var vi på Bröllop hos sambons barndomsvän. Det var ett fint och mysigt bröllop.

Det roliga för mig i sådana sammanhang är att jag får en "ursäkt" eller möjlighet att göra mig extra fin vilket jag tycker är oerhört roligt.


Köpt nya klänningar till mig själv och barnen så vi matchade, sen fick sambon en ny slips så han matchade oss :)

Jag ville ta foto med hela familjen men det blev inte av. Jag tog dock fina foton på sambon med vår stora tös. 


När man går på bröllop börjar man tänka själv lite, vill jag gifta mig? hur vill vi ha vårt bröllop? När på året vill vi ha vårt bröllop?


Jag har en rätt bra bild över hur vårt bröllop ska se ut. Och vår stora tjej ska få en stor roll i det bröllopet :)


Nu är planen att boka in en fotografering hos en bra fotograf ute i Sjörröd med dessa fina kläder vi inköp.

Och planen är att vi ska ha dessa fina kläder på Sofies dop nästa månad också :)


Så himla roligt att klä upp sig :) 


Idag blir det familjemiddag ute hos mamma , hela familjlen samlad , dock är min syster hemma i Malmö så vi missade henne. 


Detta är med andra ord en riktigt fin och bra helg med familjen. Och det är inte ofta vi har en helg tillsammans då sambon arbetar alla helger vanligtvis. 


Kram på er. 

Av Jenny - 3 mars 2016 08:25

Igår så fyllde sambon år och det var en bra dag det. 

Dagen började med att sambon tog lilla Sofie så jag fick färga håret i lugn och ro, han var iväg längre än förväntat så då passade jag på att storstäda hemmet. Kände mig riktigt duktig :)


Sen kom han hem med lillan, jag ammade och sen gick jag och hämtade stora tösen på skolan, körde till stan för att hämta tårta och lite mat på stan. 

Så mycket har jag aldrig varit ifrån lillan hittills och jag tyckte det var riktigt skönt att få lite tid att göra något annat än att bara vara med denna lilla flickan. 

Att städa hemmet är inte det lättaste nu för tiden då lillan vill ha mycket närhet och det gör att allt annat får vänta vissa stunder. Barnen är ju trots allt viktigast.


Sedan bjöd jag över mina föräldrar och sambons föräldrar på en liten fika stund med kaffe och god hasselnöts tårta från Lövet :)

Mums!


Sen fick tyvärr sambon åka till jobbet och jobba men han var nöjd med de presenter han fick av oss och han var glad för det vi gjort under dagen för han skulle få en bra dag.

Sen på allt tog Sambon lilla flickan på natten då hon tyckte hon sovit färdigt. Det var en bra dag för oss båda måste jag ju säga. 


Känner mig så lyckligt lottad som har en sån fin familj.


Och kan ju tillägga från förra inlägget, det som kom till ytan har jag accepterat och förlåtit. Så har kommit ytterligare ett steg till att må bättre och vara en bättre person :) Sen så har jag en helt annan förståelse för vissa saker nu än jag hade innan.


Mår bra och är lycklig :)

Av Jenny - 2 mars 2016 08:18

Allt började med att jag försökte sluta röka när jag fick reda på att jag var gravid, då åt jag tabletter som skulle hjälpa mig och det gick bra men eftersom jag var gravid fick jag sluta ta tabletterna för de visste inte om det kunde skada fostret i magen eller inte och jag ville inte ta några risker så jag slutade ta tabletterna och sen på jobbet kunde jag inte motstå frestelsen. 


Sen har jag haft planer på att sluta röka efter jag ammat då jag kan ta dessa tabletterna igen. Dem gör mig illamående, tar bort röksuget helt och hållet. 

Men så ville jag sluta röka till sambons födesledag som en fin present. 


Då hittade jag detta, sluta röka genom hypnos.

Jag som är väldigt skeptisk av mig hade svårt att tro på detta men det kostade inte allt för mycket så det var värt ett försök tänkte jag.


Då gick det till så att vi skulle hitta orsaken till att jag började röka från första början och då jag började röka tidigt vid 13 års ålder så fick vi gå tillbaka till min barndom vilket inte är så roligt för mig då min barndom inte var den bästa tyvärr. 


Så vi skulle gå tillbaka till där jag tappade min självkontroll, min självrespekt och min självkänsla. Och det gjorde vi. Jag minns hela hypnosen, allt vi gick igenom. Jag var så vilse i mina tonår. Jag har fått genomgå så många saker. Upplevde känslor och kunde se mig själv som liten. Det var hemskt och jobbig upplevelse att genomgå men det hjälpte mig en hel del att förstå mig själv och jag blev chockad när jag var där för hon kunde veta saker om mig som ingen anann vet. Gissade hon? Eller var hon på riktigt?


Resultatet? Jo, åkte dit för att få hjälp med att sluta röka. Det gick inte så bra på just den fronten. Men jag fick däremot konfrontera mitt förflutna , säga ifrån på ett speciellt sätt. Det har kommit vissa frågetecken kring varför och var? Men resultatet blev att jag mår bättre psykiskt nu efteråt jag fått gå igenom det gamla som jag hade förträngt. Jag trodde inte på hypnos men det funkar faktiskt. Det var helt otroligt att få upp saker som jag inte visste jag hade bakom mig. 


Så nu till rökningen. Jag höll mig från rökningen fram till kvällen då jag fick sådan migrän. Sen har jag rökt lite, inte så mycket. Men jag har ändå fortsatt röka så jag ska försöka ta ett nytt tag och försöka sluta helt men hur vet jag inte ännu. Ska idag hålla rökningen till mindre tillfällen och så får vi se hur det går.


Var en sju helsikes upplevelse iallafall. Kom fram till att jag egentligen bör gå igenom en till hypnos för att rensa ännu mer av det jag fick vara med om under min uppväxt men känner jag får börja med det vi gick igenom igår och vi hann med en hel del under den timmen jag var under hypnos. 


Jag erkänner att jag nu tror på att hypnos fungerar, kanske inte till att sluta röka på en hypnos men jag tror att man kan få fram massa som man har i det undermedvetna som kan vara nyttigt att få fram för att bearbeta. 

Presentation


ung mamma , har en dotter som heter Linnea.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards