linneasmom

Direktlänk till inlägg 24 mars 2016

mängder av olika preventivmedel.

Av Jenny - 24 mars 2016 07:51

Nu när vi har två fina döttrar så har vi bestämt oss för att vi inte vill ha fler barn. Vi vill ha ork och tid till båda barnen och alla deras framtida aktiviteter med skola, vänner och fritid. 

Även för jag inte är gjord för att föda barn så har vi kommit överens om att vi inte ska ha fler barn. 

Vissa kvinnor har ju lättare för att föda än andra, jag har haft väldigt svåra och jobbiga och väldigt långa förlossningar.


Nu på tal om alla olika preventivmedel som finns på marknaden för kvinnan. Alla passar olika, jag valde denna gång p-spruta för jag är inte för ung och det är enkelt och smidigt. Inget man glömmer man ska ta som p-piller. Jag var mästare på att glömma ta den där lilla tabletten förr så de passade inte mig. 


Jag har även haft spiral, det gör ont att sätta in den, gör ont ett par timmar efteråt . Sen att ta ut den går fort och känns knappt. Men tyckte inte det var något jag ville ha denna gång.


Sen finns det ju även p-stav, men det har jag inte någon bra erfarenhet av då jag känt folk som blivit gravida med den så då valde jag bort denne.


Sen kom det på tal om sterilisering, jag är inte för ung för det men 70% av de kvinnor som gör det i min ålder kommer till att ångra sig längre fram i livet och det var inget jag ville riskera. 


Med P-sprutor kan det ta up till 1½ år innan man kan bli gravid igen efter man tagit sista sprutan. Så om jag nu skulle ångra mig och önska ett till barn längre fram i framtiden så är det inte omöjligt.


Det skiljer ändå 6 år på mina döttrar idag, jag kan omöjligt veta hur jag känner om fem år, vill jag ha ett till barn då? Eller är det bra med dessa två fina underbara tjejer jag fått. 

Det känns rätt bra med två barn. 


Och för att erkänna så har jag lätt för att bli rastlös om jag bara går hemma så att vara mammaledig är ärligt talat ingen dans på rosor för just mig.

Även detta är olika för olika kvinnor. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 19 april 2016 07:12

I helgen som varit så fick jag mitt tränings program av en vän till Andreas som är en personlig tränare. Jätte snält och roligt att hon skrev ett tränings progra åt mig.  Fokus ligger i stabilisering så de små musklerna tränas rätt först. Så detta ...

Av Jenny - 14 april 2016 18:54

Skriver nu bara ett kort inlägg då jag har Sofie på magen i bärselen och att sitta stilla med henne är inte så populärt alltid... hon tycker om när det händer saker och man rör sig med henne :)   Dopet var lyckat, väldigt vackert och alla våra gä...

Av Jenny - 7 april 2016 09:32

Nu närmar sig dopet för vår lilla flicka Sofie.  Prästen har varit här och gått igenom dagordningen, jag vill ha ett rätt enkelt dop. Blir två psalmer, en liten bön och såklart sjalva dopet av lilla tösen. Bjöd en hel del gäster men tyvärr så var...

Av Jenny - 31 mars 2016 16:50

Huset vi tittade på som var näst intill perfekt för oss gick upp i budgivningen till det priset jag gissade på och det tyckte jag inte var värt för det huset med tanke på besiktnings protokollet, tvungen åtgärda ett och annat innan nästa vinter .  ...

Av Jenny - 29 mars 2016 09:54

Då vi letat hus ett rätt bra tag och varit på några husvisningar senaste halvåret så börjar det bli rätt spännande nu.   Vi har varit och tittat på ett jätte fint hus, bara flytta in i princip. Innan har vi tittat på hus med behov av renovering...

Presentation


ung mamma , har en dotter som heter Linnea.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards