linneasmom

Alla inlägg den 18 februari 2016

Av Jenny - 18 februari 2016 08:29

Igår var en dålig dag för mig. Jag var ledsen och inte alls på humör. Men jag var ute med kidsen en stund på förmiddagen och en stund på lekplatsen på eftermiddagen. Även om jag som förälder mår dåligt kan jag inte sluta aktivera kidsen. Linnea behöver sin stimulans och hitta på något skoj varje dag. Så igår blev det en stund på lekplatsen. Dock så skrek lillan i vagnen så jag gick runt, runt och runt i hopp om att hon skulle somna men icke.. Linnea hade kul ändå :)


Idag är en mycket bättre dag. Dagen började riktigt bra . Trött men kaffet sätter igång mig. Jag hjälpte henne med morgon rutinen, fick morgon mys med stora tösen då lillan ännu sover. Jag följde henne till skolan och vi hade snöbollskrig hela vägen till skolan hihi... väl framme så såg vi bästisen komma så då kom ju mammabus fram. Skulle slänge på bästisen men hon gömde sig bakom sin far så då fick han en snöboll på sig haha... 

Sen innan jag skulle gå hem och de skulle börja så vände jag Linnea upp och ner och busa lite extra med henne så klart! 


Det är så här en bra dag börjar i mitt liv, med bus, lek och mys. 


Så varför hade jag en dålig dag igår?

Jo, dem kommer lite då och då. Alla har gjort misstag i sina liv, gjort fel någon gång. Jag har kommit långt med att släppa allt det jobbiga men målet har jag inte nått ännu. Så igår var en dag jag kände skuld för det jag orsakat andra för jag själv mådde dåligt. För det var en gång i tiden då jag inte var stabil och behövde hjälp men väntekön var så lång så jag fick ta tag i detta själv och jag har kommit långt. Jag behöver dessa dåliga dagar få vara själv ibland, ibland behöver jag prata med någon som ger mig stöd , någon nära mig. Skulden ligger tungt dessa dagar. Varfr gjorde jag så? Varför kan jag inte rätta mina fel? Tyvärr så kan man inte alltid det då den man gjorde illa inte är mottaglig så då får jag bearbeta detta själv och acceptera det går inte lösa men det kan accepteras och jag måste nå förlåtelse för mig själv. 


En dålig dag följs med en bättre dag, alltid blir det bättre dagen därpå. Så bara arbeta hårt den jobbiga dagen och sedan ha en sjuhelsikes bra dag därpå :)


Och för mig så tycker jag det är okej att ha dåliga dagar. Men låt det inte påverka barnen eller omgivningen för då blir det ännu fler fel och fler misstag. Därför säger jag nej till att träffa någon dessa dagar. Jag känner mig så väl idag att jag kan avgöra detta och bara det är att komma långt med sin självkännedom. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


ung mamma , har en dotter som heter Linnea.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards