linneasmom

Direktlänk till inlägg 31 mars 2016

husjakten fortsätter..

Av Jenny - 31 mars 2016 16:50

Huset vi tittade på som var näst intill perfekt för oss gick upp i budgivningen till det priset jag gissade på och det tyckte jag inte var värt för det huset med tanke på besiktnings protokollet, tvungen åtgärda ett och annat innan nästa vinter .


Så husjakten för oss fortsätter, enligt mäklare är det på tal om ett annat hus här i området snart så återstår att se.

Lite spännande är det ju att leta hus, dock har vi rätt många krav på huset. Men efter denna budgivningen så har vi väl insett att vi kan köpa ett billigare hus och göra vid det lite själva. Varför betala en extra miljon för att få allt färdigt? Känns som rätt mycket pengar liksom.


Samtidigt är det rätt skönt att slippa renovera och allt sådant när man har småbarn som oss, vill ju ha tiden med barnen istället för att renovera, sen samtidigt kanske Linnea tycker det är kul att hjälpa till. Vet man ju aldrig.


Hur som helst husjakten fortsätter en annan dag :)


Vi komer ju inte undan att det hade varit skönt att slippa bo på tredje våningen, inte det lättaste att storhandla med kidsen om man säger så. Få upp alla varor. 

Så inhandlat en bärsjal i hopp om att det funkar för lillan, hon älskar ju bärselen men den är rätt stor och klumpig.


Köpte bärsjalen främst inför vår kommande resa, lättare att packa med sig en sjal än en sele. Men funkar inte sjalen så kommer jag ha selen på mig när vi reser så slipper jag packa ner den. Lillan trivs ju så bra i selen :)


På tal om kommande resan. Är ju tre pass som måste fixas inför denna resan, ryktas om att det tar lång tid innan man får passen. Så har hämtat hem papper för att skriva under så får jag ta med kidsen till polisen och ansöka om pass åt dem. Trist om man glömmer ansöka om passen i tid då resan redan är betald och allt. Den resan vill ingen av oss missa ju. 


Annars händer det inte så mycket mer än att lillan utvecklas och växer som bara den :)

Går hemma med barnen och tar hand om dem så dem mår bra.

Barnen är viktigast, känns motigt ibland för mig. Barnen kommer främst.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 19 april 2016 07:12

I helgen som varit så fick jag mitt tränings program av en vän till Andreas som är en personlig tränare. Jätte snält och roligt att hon skrev ett tränings progra åt mig.  Fokus ligger i stabilisering så de små musklerna tränas rätt först. Så detta ...

Av Jenny - 14 april 2016 18:54

Skriver nu bara ett kort inlägg då jag har Sofie på magen i bärselen och att sitta stilla med henne är inte så populärt alltid... hon tycker om när det händer saker och man rör sig med henne :)   Dopet var lyckat, väldigt vackert och alla våra gä...

Av Jenny - 7 april 2016 09:32

Nu närmar sig dopet för vår lilla flicka Sofie.  Prästen har varit här och gått igenom dagordningen, jag vill ha ett rätt enkelt dop. Blir två psalmer, en liten bön och såklart sjalva dopet av lilla tösen. Bjöd en hel del gäster men tyvärr så var...

Av Jenny - 29 mars 2016 09:54

Då vi letat hus ett rätt bra tag och varit på några husvisningar senaste halvåret så börjar det bli rätt spännande nu.   Vi har varit och tittat på ett jätte fint hus, bara flytta in i princip. Innan har vi tittat på hus med behov av renovering...

Av Jenny - 24 mars 2016 07:51

Nu när vi har två fina döttrar så har vi bestämt oss för att vi inte vill ha fler barn. Vi vill ha ork och tid till båda barnen och alla deras framtida aktiviteter med skola, vänner och fritid.  Även för jag inte är gjord för att föda barn så har v...

Presentation


ung mamma , har en dotter som heter Linnea.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards