linneasmom

Direktlänk till inlägg 12 februari 2016

napp eller tumme?

Av Jenny - 12 februari 2016 08:34

När Linnea var liten tog hon nappen utan större problem, hon hade den inom en månad. 

Och lilla Sofie är nu två månader gammal och vill inte ha nappen. Inte ens när hon är ledsen eller trött. Hon tar till tummen istället.


Det skiljer sig en del från barn till barn...

Fördel med napp är att den ger tröst. 

Tummen tar hon inte till när hon är ledsen så på så vis önskar jag hon hade tagit nappen.

Samtidigt är det skönt för tummen kan man inte tappa bort som en napp och då blir det inget ledset för att nappen blivit borttappad.


Samtidigt så kan man inte ta tummen ifrån dem, nappen kan man ta bort när det är dags att sluta med den. Tummen kan vi inte påverka så mycket när den tiden kommer. 

Sen när hon har overallen på sig kan hon vara extra ledsen för hon kommer inte åt tummen eller handen på samma vis som om man är hemma, vilket gör det är tråkigt att åka vagn om man har liggdelen och inte kan se omgivningen. 


Det finns fördelar och nackdelar med allt. Jag ser det positiva med det mesta i min vardag nu för tiden. Istället för att se det jobbiga, tråkiga och lessna så ser jag det fina, roliga, glada och allt annat gott i mitt liv. 


Så att Linnea hade napp var hennes grej. Att sofie inte vill ha napp ja, jag kan inte tvinga henne till det. Vill hon hellre suga på fingrarna och tummen så klart så får hon det. När tiden kommer att få henne att sluta så blir det den dagens tankar om hur. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 19 april 2016 07:12

I helgen som varit så fick jag mitt tränings program av en vän till Andreas som är en personlig tränare. Jätte snält och roligt att hon skrev ett tränings progra åt mig.  Fokus ligger i stabilisering så de små musklerna tränas rätt först. Så detta ...

Av Jenny - 14 april 2016 18:54

Skriver nu bara ett kort inlägg då jag har Sofie på magen i bärselen och att sitta stilla med henne är inte så populärt alltid... hon tycker om när det händer saker och man rör sig med henne :)   Dopet var lyckat, väldigt vackert och alla våra gä...

Av Jenny - 7 april 2016 09:32

Nu närmar sig dopet för vår lilla flicka Sofie.  Prästen har varit här och gått igenom dagordningen, jag vill ha ett rätt enkelt dop. Blir två psalmer, en liten bön och såklart sjalva dopet av lilla tösen. Bjöd en hel del gäster men tyvärr så var...

Av Jenny - 31 mars 2016 16:50

Huset vi tittade på som var näst intill perfekt för oss gick upp i budgivningen till det priset jag gissade på och det tyckte jag inte var värt för det huset med tanke på besiktnings protokollet, tvungen åtgärda ett och annat innan nästa vinter .  ...

Av Jenny - 29 mars 2016 09:54

Då vi letat hus ett rätt bra tag och varit på några husvisningar senaste halvåret så börjar det bli rätt spännande nu.   Vi har varit och tittat på ett jätte fint hus, bara flytta in i princip. Innan har vi tittat på hus med behov av renovering...

Presentation


ung mamma , har en dotter som heter Linnea.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards