linneasmom

Alla inlägg den 7 februari 2016

Av Jenny - 7 februari 2016 17:45

De flesta dagar så är det många blöjor som går ut, min lilla tös har det rätt bra med sin mage och det är inget att klaga över direkt. Små stunder som hon får lite magont men det är inte långa stunder och inte heller allt för ofta som tur är.

Vi får byta 5-8 bajsblöjor varje dag så blöjor det är något som verkligen går åt hos oss.

Det tycker jag är oerhört skönt att hon mår så bra med sin mage som hon gör. Vi har ju haft erfarenhet av en mage som inte fungerat lika bra och det har ju varit jobbigt för både barnet och föräldrarna. Vilket gör att man uppskattar nu när det fungerar så himla bra.


Att amma är rätt skönt för då är det inget extra som ska packas med om vi ska iväg nånstans, slippa leta reda på micro osv.. för att ordna flaskan. Så när vi ska iväg är det bara blöjor och extra kläder som tas med, blir tösen hungrig är det bara att amma, maten färdig i rätt temperatur. Det är väldigt skönt. 

Sen finns det ju dem som inte tycker man ska amma offentligt men det tycker jag inte någon mamma ska bry sig om eller skämmas över! Det är barnets matkälla. Tror ni hellre att dem hör ett hungrigt barn skrika? Det tror faktiskt inte jag för det stör nog mer än om du skulle sitta och amma i lugn och ro utan skrik. 

Sen kan man ju amma på ett fint sätt också. Man kan försöka dölja så mycket som det går, och man kan ha kläderna på och skymma barnet i den mån det går. Sen tror jag inte alla barn vill ha en filt över hela huvudet. 

Det viktigaste är att barnet får mat när hon/han är hungrig och mamman ska inte behöva skämmas, vara blyg eller obekväm när det behövs ammas. Vi ska inte heller behöva få extra stirrande blockar gentemot oss för att vi tar hand om vårt barn och ger denne mat. 


Frisk luft tycker jag är nyttig och bra för ett litet barn så vi beger oss ut med lilla snäckan minst en gång om dagen, vissa dagar är vi ute i flera timmar och i flera omgångar. 

Framförallt om man sitter hemma hela dagen så blir man lätt själv trött vilket gör det bra att man själv kommer ut och får frisk luft. Speciellt nu när fåglarna börjar kvittra och solen skiner så vill man bege sig ut mer nu än innan när de var snö, kallt och slask. Så våren och sommaren ser nog hela familjen fram emot.


Börjar närma sig två månaders kontrollen med läkarbesök med lilla snäckan. Jag själv ser inte fram emot detta då jag tycker så synd om mina barn när de ska få spruta. Men inbillar mig själv att det är inte så farligt som det låter på barnet. Tiden går så fort nu. Njut för fullt, ta er tid med de små. Prata mycket med dem, få kontakt, varje leende från min lilla snäcka fyller mig med glädje. Höra henne jollra för fullt , gud så roligt det är. 


Mina två små älskade barn är det bästa som hänt mig, även om det kan vara jobbigt och tufft ibland så är det helt klart värt det för livet med min familj är det som gör mig lycklig . Och bättre kommer det till att bli!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


ung mamma , har en dotter som heter Linnea.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards