linneasmom

Alla inlägg den 2 februari 2016

Av Jenny - 2 februari 2016 14:22

I december 2015 så fick vi en till liten flicka och hon fick namnet Sofie.

Stora flickan Linnea har blivit hela sex år och börjat förskoleklassen.


Att gå från enbarnsmamma till tvåbarnsmamma blev en förändring i alla våra liv och det tog lite tid innan vi alla anpassade oss men idag så känns det lättare. Sofie sover bättre om nätterna vilket gör man orkar mer om dagarna och inte behöver vila såsom innan när sömnen var helt knas. 


Linnea känner sig som en stolt stora syster säger hon fast Sofie kan skrika mycket ibland, såsom alla bebisar gör.


Linneas liv är fullt med aktiviteter såsom brottning, dans, kompisar och andra aktiviteter vi brukar åka iväg på såsom lekland, badhus osv. 

När lilla Sofie kom till världen var det en period då hon var vaken mycket om nätterna vilket innebar att vår ork var slut på dagarna vilket resulterade i mindre aktiviteter men som tur var så har Linnea så många vänner hon kunde leka med.


Jag själv har alltid arbetat mycket och tycker om att jobba, jag har nu gått hemma sen i Oktober och kan vissa dagar känna jag klättrar på väggarna. När man får en liten bebis blir det lätt allt handlar om barnen. Jag försöker därför göra något som jag själv tycker om ibland, få lite tid för mig själv så det inte känns som jag förlorar mig själv utan jag är fortfarande en person och inte enbart en mamma och en hemmafru. Samtidigt är det viktigt att bevara och bygga på förhållandet så en dag i veckan har vi en dag för oss då vi ska göra något speciellt.


Och som de flesta mammor så vill jag ju självklart amma så länge som möjligt då amningen går så bra med denna lilla flicka. Samtidigt så vill jag gärna ut och arbeta lite inom en snar framtid. Så tiden får avgöra hur det blir med denna fråga. Samtidigt så vill man ju inte missa allt som händer med de små liven här hemma. 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


ung mamma , har en dotter som heter Linnea.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards