linneasmom

Direktlänk till inlägg 23 februari 2016

måndagar...

Av Jenny - 23 februari 2016 08:53

På måndagar brukar vi ta igen lite familjetid då sambon jobbar mycket under helgerna. Så igår blev det en heldag iväg med familjen. Vi körde redan vid halv elva på förmiddagen, började med lunch på Väla och sen gå i lite butiker.


Jag och Linnea köpte överraskning till sambon så han blev riktigt glad :)

Sen handlade jag ny baddräkt och bikini till Linnea och lite sommarkläder inför vår semester resa, den närmar sig allt mer och mer. Vi har bokat semester till samma ställe tre år i rad nu. Mallorca, Santa Ponsa - The Pirate Village. 

Ett helt underbart hotell för hela familjen, fin stad nära till stora städerna så man kan åka till ställen med delfiner, hajar och andra familje äventyrs ställen :) 

Det bästa med hotellet är att de har en show varje kväll, de har shower med pirater, barn och gäster på hotellet får  vara med i peter pan showen och en dag attackerar piraterna nere vid poolen. Jag som är så busig tar med Linnea och sprutar vatten på piraterna alternativt puttar i dem i poolen (med kläderna på hihi)... Sånt riktigt busigt hotell. 

Och personalen som arbetar i resturangen känner igen oss varje gång, även han som har hand om alla aktiviteter och shower. Roligt när de känner igen oss. Var där sist som gravid och alla gissade på en liten pojke, och de sa vi var tvungna komma tillbaka med bebisen så de fick träffa nästa barn också. Känner sig riktigt välkommen där.


Iallafall igår, efter shoppingen så körde vi till Tropikariet med hela familjen. Det var väldigt många nya intryck för lilla sofie. Och det var en extra rolig upplevelse igår måste jag säga. Sambon fick hålla i en vandrande pinne igen, men denna gång var det en lemur som hoppade upp på hans axel och satte sig där... mysigt!! 

Sist vi var där var det en liten apa som satte sig på honom. Undra varför djuren dras till honom hehe..

Sedan flög ju fladdermusen i huvuden på oss så Sofie blev skraj då vi hoppade till.. 

Sen i Källaren fick Linnea och sambon klappa en livslevande krokodil. Krokodilen var sex år gammal, lika gamal som Linnea så de var fascinerande för henne. 

Sen blev det fika och sen tog vi en snabb runda genom stälet en gång till innan vi körde hemåt . 

På hemvägen körde vi en omväg som var rätt jobbig då Sofie bara skrek och skrek... Det var stressande för sambon som körde men sen fick jag sitta och busa med henne så var hon nöjd tills hon somnade :)


Sen körde jag till affären med Sofie och handlade en stor kasse, inte så lätt att handla med barnvagnen men det gick iallafall det vi behövde. När jag storhandlar får jag göra på annat vis. Och lyckades bära upp allt själv denna gång. Bo på tredje våning, bära bebis, skötväska och det man handlat är inte alltid det lättaste men det brukar gå rätt bra. Det får ta den tiden det tar.


OCh nu på morgonen kom det leverans. Köpt en Bumbo stol begagnad och fick den hem till dörren . Så snällt!!

Sofie vill ju vara med på allt så den stolen kan gynna oss en period :) Och eftersom hon var tidig med styrkan i nacken och kunna sitta ordentligt så väntar vi lite till innan vi använder den men så får vi börja med korta stunder så får vi se hur det går :)


Känner mig lycklilg, positiv, glad och ser framåt . Så mycket skoj som händer snart. 


Vad ska man ha för klänning när man går på bröllop? Jag har ingen aning...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 19 april 2016 07:12

I helgen som varit så fick jag mitt tränings program av en vän till Andreas som är en personlig tränare. Jätte snält och roligt att hon skrev ett tränings progra åt mig.  Fokus ligger i stabilisering så de små musklerna tränas rätt först. Så detta ...

Av Jenny - 14 april 2016 18:54

Skriver nu bara ett kort inlägg då jag har Sofie på magen i bärselen och att sitta stilla med henne är inte så populärt alltid... hon tycker om när det händer saker och man rör sig med henne :)   Dopet var lyckat, väldigt vackert och alla våra gä...

Av Jenny - 7 april 2016 09:32

Nu närmar sig dopet för vår lilla flicka Sofie.  Prästen har varit här och gått igenom dagordningen, jag vill ha ett rätt enkelt dop. Blir två psalmer, en liten bön och såklart sjalva dopet av lilla tösen. Bjöd en hel del gäster men tyvärr så var...

Av Jenny - 31 mars 2016 16:50

Huset vi tittade på som var näst intill perfekt för oss gick upp i budgivningen till det priset jag gissade på och det tyckte jag inte var värt för det huset med tanke på besiktnings protokollet, tvungen åtgärda ett och annat innan nästa vinter .  ...

Av Jenny - 29 mars 2016 09:54

Då vi letat hus ett rätt bra tag och varit på några husvisningar senaste halvåret så börjar det bli rätt spännande nu.   Vi har varit och tittat på ett jätte fint hus, bara flytta in i princip. Innan har vi tittat på hus med behov av renovering...

Presentation


ung mamma , har en dotter som heter Linnea.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards