linneasmom

Direktlänk till inlägg 21 februari 2016

söndag, härliga söndagar.

Av Jenny - 21 februari 2016 21:11

Denna söndagen började med underbar pratstund med sambon, nybakta bullar till frukost.. underbart gott!


Sedan for jag iväg på babysim med lilla Sofie och Linnea ville följa med pappa till jobbet och hjälpa honom lite så då fick hon det :)

efter det så busade vi lite på stan då lillan ändå behövde sova så vi tog en fika och lekte lite på stan :)


Sen fick det bli att ta det lite lugnt då jag hade huvudvärk. Fixa lite god middag, ytterfile med hemmagjord sås och hemmagjorda klyftpotatisar. Underbart gott! Måste medge jag har blivit rätt duktig i köket när det kommer till matlagning och bakning :)


Sen blev det lite trots från stora tösen och då skrev hon faktiskt en lapp till mig över vad hon kände. Jag kunde läsa vad det stod, fanns sina stavfel där men oj så stolt jag blev och hon fick beröm samt hennes straff tog slut så då gick vi faktiskt ut i regnet...

Tanken var det skulle bli en promenad och gå till en lekplats men det slutade med att vi promenrade över till en av hennes bästa vänner och ringde på dörren som förr i tiden man gjorde utan att ringa i förväg. Frågade om hennes kompis ville med ut och leka i regnet, och trevligt nog följde hennes mamma också med så vi alla hade trevlig kvälls stund ute i regnet :) Sofie satt i bärsele under paraply så hon fick sova en timma i lugn och ro :)


Med andra ord har denna söndagen varit en strålande dag för denna familjen :D


Söndagar brukar annars vara rätt tråkiga för oss då det mesta är stängt eller det som är öppet är så mycket folk så brukar inte åka till ställen med för mycket folk då det kan vara påfrestande.


Nu vet jag lite mer vad vi kan göra för skoj på våra lediga söndagar :)


Älskar mitt liv med barnen och sambon. känner mig än idag knäsvag för mitt livs stora kärlek <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 19 april 2016 07:12

I helgen som varit så fick jag mitt tränings program av en vän till Andreas som är en personlig tränare. Jätte snält och roligt att hon skrev ett tränings progra åt mig.  Fokus ligger i stabilisering så de små musklerna tränas rätt först. Så detta ...

Av Jenny - 14 april 2016 18:54

Skriver nu bara ett kort inlägg då jag har Sofie på magen i bärselen och att sitta stilla med henne är inte så populärt alltid... hon tycker om när det händer saker och man rör sig med henne :)   Dopet var lyckat, väldigt vackert och alla våra gä...

Av Jenny - 7 april 2016 09:32

Nu närmar sig dopet för vår lilla flicka Sofie.  Prästen har varit här och gått igenom dagordningen, jag vill ha ett rätt enkelt dop. Blir två psalmer, en liten bön och såklart sjalva dopet av lilla tösen. Bjöd en hel del gäster men tyvärr så var...

Av Jenny - 31 mars 2016 16:50

Huset vi tittade på som var näst intill perfekt för oss gick upp i budgivningen till det priset jag gissade på och det tyckte jag inte var värt för det huset med tanke på besiktnings protokollet, tvungen åtgärda ett och annat innan nästa vinter .  ...

Av Jenny - 29 mars 2016 09:54

Då vi letat hus ett rätt bra tag och varit på några husvisningar senaste halvåret så börjar det bli rätt spännande nu.   Vi har varit och tittat på ett jätte fint hus, bara flytta in i princip. Innan har vi tittat på hus med behov av renovering...

Presentation


ung mamma , har en dotter som heter Linnea.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards