linneasmom

Direktlänk till inlägg 17 februari 2016

morgonpigg period.

Av Jenny - 17 februari 2016 14:21

Sofie har kommit till en morgon pigg period, börjat vakna allt mer tidigare. Innan kunde jag gå upp med stora tösen i lugn och ro, dricka mitt kaffe och följa Linnea till skolan innan lillan vaknade. Nu vaknar hon före alla andra och tycker det är dags att gå upp. Igår morse var det klockan fem, morgonen innan det halv sju och inatt var det redan halv tre på natten . Så bara stiga upp, låta hennes mage jobba och ha det lite mysigt så där på natten.


Jag lät sambon sova och gick ut i vardagsrummet, slog på tvn och hade mysigt med lilla Sofie. Klockan fem somnade hon om och då bad jag sambon gå upp med stora tösen sen så jag kunde få sova till åtta. 


Jag passade faktiskt på att ta en extra vila vid tolv då lilla snäckan skulle vila. Blev inga långa stunder med sömn, liten stund i taget . Men det räcker för att jag ska orka resterande av dagen med gott humör. 


Idag är en sådan dag jag inte riktigt vet vad jag ska hitta på... runda på stan? en promenad? besöka någon? 

Solken skiner så synd att bara sitta inne, redan varit ute en sväng i förmiddes men vill ut och hitta på något mer i eftermiddag. Passa på att njuta ava vädret när solen skiner och fåglarna kvittrar. Var fem minus när vi var ute sist men solen sken så gött ändå, vårtecken fanns ute...


För övrigt är denna dagen lite sämre än de andra, alla dagar kan inte vara super bra. Humöret är sämre och huvudvärken har knackat på dörren men det är ju allt för jag fått för lite sömn. Nu känns allt mycket bättre igen då jag vilat ikapp lite.

Sömnen är ju otroligt viktig :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 19 april 2016 07:12

I helgen som varit så fick jag mitt tränings program av en vän till Andreas som är en personlig tränare. Jätte snält och roligt att hon skrev ett tränings progra åt mig.  Fokus ligger i stabilisering så de små musklerna tränas rätt först. Så detta ...

Av Jenny - 14 april 2016 18:54

Skriver nu bara ett kort inlägg då jag har Sofie på magen i bärselen och att sitta stilla med henne är inte så populärt alltid... hon tycker om när det händer saker och man rör sig med henne :)   Dopet var lyckat, väldigt vackert och alla våra gä...

Av Jenny - 7 april 2016 09:32

Nu närmar sig dopet för vår lilla flicka Sofie.  Prästen har varit här och gått igenom dagordningen, jag vill ha ett rätt enkelt dop. Blir två psalmer, en liten bön och såklart sjalva dopet av lilla tösen. Bjöd en hel del gäster men tyvärr så var...

Av Jenny - 31 mars 2016 16:50

Huset vi tittade på som var näst intill perfekt för oss gick upp i budgivningen till det priset jag gissade på och det tyckte jag inte var värt för det huset med tanke på besiktnings protokollet, tvungen åtgärda ett och annat innan nästa vinter .  ...

Av Jenny - 29 mars 2016 09:54

Då vi letat hus ett rätt bra tag och varit på några husvisningar senaste halvåret så börjar det bli rätt spännande nu.   Vi har varit och tittat på ett jätte fint hus, bara flytta in i princip. Innan har vi tittat på hus med behov av renovering...

Presentation


ung mamma , har en dotter som heter Linnea.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards